Peti krog Dantejevega pekla
Kako prepoznati birokrata?
NE, ne da se ..!
Birokrat najraje uporablja besedo NE. Če nič ne delaš, potem je možnost za težave zmanjšana na minimum. Takšna rigidnost je v dinamičnem poslu organizacije dogodkov težko razumljiva.
Plačaj ali odidi!
Birokrat je obseden z naročilnicami in pogodbami, te so njegov smisel in bistvo obstoja. Posveča jim bistveno več pozornosti, kot bi jo moral prijaznemu in spoštljivemu odnosu s svojim kupcem. Če se le da, pogoje tik pred zdajci začini z dodatnimi, ki jih ni bilo v ponudbi.
Vzemi ali pusti!
Birokrat v pogodbo rad vključi kakšne nedogovorjene storitve, ki se slišijo zelo strokovno. Npr. stroške manipulacije, ki po prevodu v angleški jezik spravijo naročnika v stanje šoka. Ko preverimo, zakaj gre, so to stroški transporta opreme. Počutimo se zmanipulirano!
Ne pametuj, raje ločuj!
Birokrati so mojstri izumljanja različnih taks. Npr. ekološke takse, ki naj bi služila potrebam recikliranja odpadkov. Tega področja ne ureja noben zakon, sliši pa se strokovno in utemeljeno. Kaj je pravna osnova za zaračunavanje ekološke takse?
V raziskavi so najpomembnejši slovenski organizatorji dogodkov prizoriščem nastavili ogledalo. Po dogovoru z naročniki raziskave, pa bomo čistega vina nalili tudi vsem ljubljanskim prizoriščem. V prihodnjih dneh jim bomo namreč posredovali vse zaključke v upanju, da se bodo razmere še izboljšale. Hvala naročnikom raziskave!
Organizatorje, ki so sodelovali v raziskavi pri interakciji s prizorišči najbolj motijo vzvišenost, neodzivnost, neprilagodljivost in nedržanje dogovorov, še posebej pa pogojevanje in izsiljevanje s cenami in nepreglednost stroškov. Pri osebju pa jih moti še premalo inovativnosti, amaterski pristop in neodzivnost.
V raziskavi pa so zelo jasno in glasno zapisali kaj pričakujejo od prizorišč. Za anketirance je ključna:
- prilagodljivost potrebam naročnika
- profesionalnost osebja
- prijaznost
- hitro odzivnost
- transparentnost
- strokovnost
- zanesljivost
- operativnost
Zdi se kot formula za vrhunsko osebje, zaposleno v prizorišču, kajne?
In spet zapadem v razmišljanje, kakšen je skriti potencial birokrata NN, ki je zaposlen v prizorišču. Kdo ga vodi in usmerja in kaj ga osrečuje? Morda je odličen fotograf, mojster scenarijev, nadarjen režiser, vrhunski glasbenik in kreativec od glave do pete. Ali bo lahko izkoristil svoj potencial v industriji, ki brez dvoma sodi med kreativne? Kjer prodajamo nepozabna doživetja in ustvarjamo izjemna srečanja. Včasih pa tudi spreminjamo družbo, mesta, gospodarstvo, znanost in kulturo.
Izgleda, da neprijetna čustva ob stiku z birokrati niso samo moj problem. Birokratski in tehnokratski sistemi so očitno v stalnem konfliktu s kreativnimi posamezniki in inštitucijami, ki pogajanjajo celo industrijo srečanj. Zdi se, da je njihovo življenjsko poslanstvo usmerjeno v metanje polen pod noge tistim, zaradi katerih dejansko obstajajo. Na srečo pa imajo/imamo kreativci v naši industriji po vsem tem še dodaten motiv za to, da postanemo še boljši in še uspešnejši. Pa tudi prizorišč in idej kje organizirati dogodke, nam zagotovo ne bo zmanjkalo. Najbrž je tudi zato na portalu revije Kongres najbolj iskana beseda »posebna prizorišča«. V Ljubljani in okolici jih je 79 in predstavljajo pomemben element konkurenčnosti destinacije. Pa tudi alternativo za vse, ki ne pristanemo na pritiske monopolistov na posteljici kvadratnih metrov površin. Za vsak dogodek obstaja kreativna alternativna rešitev. Rent a city!